vrijdag 12 augustus 2011

Cath Luyten Villa Marcel Vanthilt BVN ambassadrice @ Bekende Vlaamse vrouwen

Cath Luyten te gast in het VRT programma Villa Marcel Vanthilt over BVN ambassadrice schap.

Woensdag 3 augustus was Bekende Vlaamse vrouw Cath Luyten te gast in het VRT programma Villa Vanthilt om haar rol als BVN-ambassadrice toe te lichten. Als ze voor Vlaanderen vakantieland in het buitenland is, zal ze BVN promoten bij Vlaamse vakantiegangers.
Cath Luyten extra gast in Villa Vanthilt.
WOENSDAG 3 AUGUSTUS Villa Vanthilt
- Helmut Lotti, Roland en Steven De Bruyn treden uitzonderlijk samen op, zaterdag 6 augustus op Dranouter en vanavond in de Villa.
- Goedele Liekens en de Zweedse p0rno-regisseuse Erika Lust.
- Frederik Thoelen en Brecht Engelen vertrekken binnenkort met een internationale expeditie. In Ecuador gaan ze op zoek naar een Inca-schat.
- Cath Luyten is vanaf woensdag officieel de eerste Vlaamse ambassadrice van BVN, de satellietzender van de VRT in het buitenland. In Villa Vanthilt vertelt ze wat haar rol precies zal inhouden.
Toen BVN Cath Luyten de titel van BVN-ambassadrice aanbood, zei ze spontaan “ja”. De ambassadrice is dan ook zeer enthousiast over haar opdracht. Ze herinnert zich nog goed waar en hoe ze BVN ontdekte.
Cath Luyten:“Zeven jaar geleden was ik voor Vlaanderen vakantieland een reportage aan het draaien in Zwitserland. Na een zware werkdag kwam ik ’s avonds terug op mijn hotelkamer. Met de ene hand draaide ik toen de badkraan open en met de andere hand zette ik de tv op. En ineens zag ik mezelf en mijn collega’s voorbij huppelen! Ik heb toen meteen naar mijn mama gebeld: Mam! Ik ben op tv in Zwitserland! Sindsdien ben ik gewonnen voor BVN.” (lacht)..
BVN is een samenwerking tussen de Vlaamse en Nederlandse openbare omroepen en biedt een selectie van Vlaamse en Nederlandse programma's die via satelliet te bekijken zijn in het buitenland, zoals "Dagelijkse kost", "Mag ik u kussen?", "Villa Vanthilt" en "Het journaal".

In Nederland is Floortje Dessing BVN-ambassadrice. Zij is vooral bekend als presentatrice van de BNN-programma's "3 op reis" en "How to stay alive".

BVN programmeert elke dag een breed aanbod aan Vlaamse en Nederlandse actualiteit- en duidingprogramma’s. Maar ook fictie, ontspanning en sport komen aan bod. Zo kunnen Vlamingen in het buitenland op BVN o.a. naar Dagelijkse kost, Mag ik u kussen?, Villa Vanthilt, Het journaal, Publiek geheim en Vlaanderen muziekland kijken. Bekende Vlaamse vrouw Cath Luyten is, als ze voor Vlaanderen vakantieland in het buitenland werkt of als ze gewoon op vakantie is, alleszins zelf een trouwe BVN-kijker.
Cath Luyten: “Ik vind het tof dat je in het buitenland naar Het journaal kan kijken, en van onze eigen Martine Tanghe kan vernemen dat we nog altijd geen regering hebben. (lacht) Maar het is ook leuk om eens te zien wat er bij onze noorderburen op tv is. Zo kijk ik in het buitenland ook regelmatig naar De Wereld Draait Door. Helemaal ontladen is het wanneer je na een draaidag of zware dagtrip tijdens je vakantie, mét een zak chips, kan wegzakken in je hotelbed en genieten van De pappenheimers of Mag ik u kussen?.”
Cath Luyten kwam in Villa Vanthilt ons vertellen over BVN, de publieke televisiezender voor Nederlanders en Vlamingen in het buitenland, en de ambassadeursrol die ze daarvoor gaat vervullen.
 Cath Luyten naakt in de sneeuw voor 'Vlaanderen Vakantieland': In haar blootje tussen de Lappen
Mooi hoe Cath Luyten werkelijk álles in de strijd gooit om ons in de winterspecial van 'Vlaanderen Vakantieland' te overtuigen van de schoonheid van Lapland. Zelfs een naakte saunabeurt in de sneeuw is niet te veel.
 
Die reporters van Vlaanderen Vakantieland toch: ze wandelen, klimmen, zwemmen, duiken en vliegen zich de longen uit het lijf om de kijkers thuis net dat beetje extra te bieden. Reporter Cath Luyten (32) ging zelfs een stapje verder: de vrouw van sportjournalist Frank Raes is naakt te bewonderen terwijl ze in Lapland richting sauna holt en aansluitend een ijskoude duik neemt.
 
De VRT was al zo handig om die bloot beelden in het reclamefilmpje voor deze aflevering te gebruiken. Dat is de aandachtige kijker niet ontgaan, merkte Cath Luyten. 'Ik was donderdag voor Vlaanderen Vakantieland aan het filmen in Tremelo voor Damiaan. Op de markt waren werkmannen bezig. Een van hen sprak me aan: Zijt gij dat die daar naakt in dat water springt? Ja, dus.'
Of dit het eerste blote achterwerk in Vlaanderen Vakantieland is, is niet zeker, maar opvallend is het wel. 'In dat deel van de wereld heeft bijna iedereen een sauna: je kunt er niet omheen. Ze zitten er úren in en nemen hun thee of sterkedrank mee. Ik vond het flauw om daar in badpak of bikini in te stappen, dat doen ze daar niet. Dus deed ik het maar zonder kleren en uiteraard gebruikten ze net dat naakt moment in een filmpje voor deze aflevering. Of Frank dit al gezien heeft? Ik had het hem verteld. Ik wacht nu op het moment dat we die aanloop naar de sauna samen kunnen doen.' (lacht)
Cath Luyten bezoekt in deze aflevering het Finse deel van Lapland en trok haar ogen open. 'Ze zeggen dat Finland niet meer is dan meren en magere zielige denneboompjes. Maar onder dikke pakken sneeuw is het prachtig. Zeker als je met een scooter bij laagstaande zon over een bevroren meer rijdt. We mochten ook aan boord van een ijsbreker op de Botnische Golf.
 
Ik heb me laten vertellen dat zo goed als alle Finse havens in de winter dichtvriezen en dan schiet zo'n ijsbreker in actie. Ik ben ook met een dik Teletubbie-pak in het ijskoude water geweest, maar daar voel je niks van. Toch niet als je geen water inslikt, wat ik uiteraard wél heb gedaan.' (lacht)
In Lapland kroop Cath Luyten ook bij de enige echte Kerstman op de schoot. 'Ik wou die man van 450 jaar eens aan de tand voelen, maar dat ging niet makkelijk. Hij was niet uit zijn rol te krijgen. Toen ik bij hem op de schoot wou, zag je hem aarzelen. Uiteindelijk zei hij toch ja. Lapland was echt een reis van contrasten. Ik heb ook aan ijsklimmen gedaa en heb toen écht afgezien. In de reportage zie je mij half lachen, maar ik lachte echt groen.'
Op 24 oktober zagen we nog meer van Cath Luyten in de winterspecial over het Amerikaanse Colorado. 'We reden met een dikke Chrysler door de besneeuwde bergen: zalig. We hebben Aspen bezocht, het stadje waar de superrijken skiën. Vol dames met bontjassen en chihuahua's. De sneeuw is er écht beter dan in Europa: ze noemen het daar champagne powder. Onze sneeuw is in vergelijking beton.'
 
 Overigens is Cath Luyten niet de enige Vlaanderen Vakantieland presentatrice of reporter die naakt te zien is geweest in het programma.
 
 Zo waren Bekende Vlaamse vrouwen Saartje Vandendriessche, Geena Lisa, Sabine Hagedoren, Manuela Van Werde en Evy Gruyaert al eerder naakt te bewonderen in Vlaanderen Vakantieland.
 
BVN staat voor “het beste van Vlaanderen en Nederland” en is de publieke Nederlandstalige televisiezender in het buitenland. BVN is wereldwijd 24 uur per dag gratis te ontvangen via satelliet, maar ook in duizenden hotels en in diverse regio’s via de kabel. BVN is een samenwerkingsverband tussen Radio Nederland Wereldomroep, de Nederlandse Publieke Omroep en de VRT. In Nederland is programmamaakster en presentatrice Floortje Dessing BVN-ambassadrice. Floortje is bekend van de reisprogramma’s 3 op reis (BNN) en How to stay alive (BNN).
Cath Luyten is vanaf vandaag officieel de Vlaamse BVN-ambassadrice. In die rol zal de presentatrice, bekend van Vlaanderen vakantieland en De kazakkendraaiers, de Nederlandstalige satellietzender in binnen- en buitenland vertegenwoordigen.
Cath Luyten nu ook ambassadrice van BVN-TV
Cath Luyten gaat dus als Vlaamse BVN-ambassadrice onder meer in augustus vakantietips geven via de wekelijkse nieuwsbrief van Eén. Ook zal ze de BVN-award uitreiken aan het meest bekeken Vlaamse programma in het buitenland. Daarnaast heeft Cath haar eigen pagina op de BVN-site, www.bvn.tv.
Cath Luyten is vanaf vandaag officieel de Vlaamse BVN-ambassadrice. In die rol zal de presentatrice, bekend van Vlaanderen vakantieland en De kazakkendraaiers, de VRT- satellietzender in binnen- en buitenland vertegenwoordigen.
Cath Luyten gaat als Vlaamse BVN-ambassadrice onder meer in augustus vakantietips geven via de wekelijkse nieuwsbrief van Eén. Ook zal ze de BVN-award uitreiken aan het meest bekeken Vlaamse programma in het buitenland. Eind volgende week krijgt Cath haar eigen pagina op de BVN-site. Op iets kortere termijn is Cath vanavond te gast in Villa Vanthilt om haar rol als BVN-ambassadrice toe te lichten. Als ze voor Vlaanderen vakantieland in het buitenland is, zal ze BVN promoten bij Vlaamse vakantiegangers.
Toen BVN Cath de titel van BVN-ambassadrice aanbood, zei ze spontaan “ja”. De ambassadrice is dan ook zeer enthousiast over haar opdracht. Ze herinnert zich nog goed waar en hoe ze BVN ontdekte.
“Zeven jaar geleden was ik voor Vlaanderen vakantieland een reportage aan het draaien in Zwitserland. Na een zware werkdag kwam ik ’s avonds terug op mijn hotelkamer. Met de ene hand draaide ik toen de badkraan open en met de andere hand zette ik de tv op. En ineens zag ik mezelf en mijn collega’s voorbijhuppelen! Ik heb toen meteen naar mijn mama gebeld: Mam! Ik ben op tv in Zwitserland! Sindsdien ben ik gewonnen voor BVN.” (lacht)
Trouwe BVN-kijker
BVN programmeert elke dag een breed aanbod aan Vlaamse en Nederlandse actualiteits- en duidingsprogramma’s. Maar ook fictie, ontspanning en sport komen aan bod. Zo kunnen Vlamingen in het buitenland op BVN o.a. naar Dagelijkse kost, Mag ik u kussen?, Villa Vanthilt, Het journaal, Publiek geheim en Vlaanderen muziekland kijken. Cath Luyten is, als ze voor Vlaanderen Vakantieland in het buitenland werkt of als ze gewoon op vakantie is, alleszins zelf een trouwe BVN-kijker.
“Ik vind het tof dat je in het buitenland naar Het journaal kan kijken, en van onze eigen Martine Tanghe kan vernemen dat we nog altijd geen regering hebben. (lacht) Maar het is ook leuk om eens te zien wat er bij onze noorderburen op tv is. Zo kijk ik in het buitenland ook regelmatig naar De wereld draait door. Helemaal ontladen is het wanneer je na een draaidag of zware dagtrip tijdens je vakantie, mét een zak chips, kan wegzakken in je hotelbed en genieten van De pappenheimers of Mag ik u kussen?”
Over BVN
BVN staat voor “het beste van Vlaanderen en Nederland” en is de publieke Nederlandstalige televisiezender in het buitenland. BVN is wereldwijd 24 uur per dag gratis te ontvangen via satelliet. BVN is een samenwerkingsverband tussen Radio Nederland Wereldomroep, de Nederlandse Publieke Omroep en de VRT. In Nederland is programmamaakster en presentatrice Floortje Dessing BVN-ambassadrice. Floortje is bekend van de reisprogramma’s 3 op reis (BNN) en How to stay alive (BNN).
BVN: wereldwijd 24 uur op 24 uur te bekijken via de satelliet
Cath Luyten in Villa Vanthilt: op woensdag 3 augustus om 21.40u. op Eén
Cath Luyten (34) mag Vlaanderen nóg iets meer als vakantieland verkopen: ze wordt ambassadrice voor BVN, de zender die het beste van de Vlaamse en Nederlandse tv aanbiedt in het buitenland.
Na de VN-ambassadeurs heb je dus de BVN-ambassadeurs, mensen die BVN moeten uitdragen in de wereld. BVN is de afkorting van het Beste van Vlaanderen en Nederland. Het is een zender die je wereldwijd via satelliet kunt ontvangen. BVN biedt een selectie aan van programma's van de VRT en de Nederlandse openbare omroep. Op die manier kunnen Vlamingen in het buitenland ook van Het journaal genieten, of van Villa Vanthilt.
Als nieuwe BVN-ambassadrice moet Cath Luyten de zender vooral uitdragen in binnen- en buitenland. Iets wat ze al deed als reporter van Vlaanderen vakantieland. ‘Als we in het buitenland opnames maken, zijn er wel eens Vlamingen die roepen: kijk, daar is dat blondje van Vlaanderen vakantieland. Dan zeg ik: dankzij BVN kunt u Vlaanderen vakantieland ook in het buitenland bekijken. Ik weet nog dat ik zeven jaar geleden in Zwitserland was voor Vlaanderen vakantieland. 's Avonds zette ik op mijn kamer de tv aan en zag ik mezelf in ons programma.'
BVN is volgens Cath Luyten de beste manier om in het buitenland programma's van de Vlaamse en Nederlandse televisie mee te pikken. ‘Niet iedereen is even handig met het internet en iPads. De knop van de televisie indrukken is nog altijd het gemakkelijkst. Senioren die overwinteren aan de Spaanse costa's zullen dat beamen. BVN is er voor zóveel mensen. Denk aan de vrouw van een Vlaamse man die in Saudi-Arabië werkt: die zal Jeroen Meus ook wel eens graag een Vlaams gerecht zien klaarmaken in Dagelijkse kost.'
De nieuwe BVN-ambassadrice zal voorlopig niet op BVN te zien zijn. Ze duikt wel op in de wekelijkse nieuwsbrief van Eén en op de website van BVN. Binnenkort reikt Cath Luyten ook de BVN-award uit aan het meest bekeken BVN-programma in het buitenland. Cath zegt dat BVN haar op het lijf geschreven staat. ‘Ik kijk thuis amper tv, in het buitenland wel. Niks leukers om 's avonds even naar De pappenheimers te kijken. Ik herinner me nog dat we bij wijlen Jan Wauters te gast waren in Zuid-Afrika. Om acht uur 'savonds moest het stil worden: dan keek Jan naar Het journaal op BVN. Eigenlijk was Jan een nog betere ambassadeur geweest.'
Cath Luyten wordt de Vlaamse BVN-ambassadrice. In die rol zal ze de VRT-satellietzender in binnen- en buitenland vertegenwoordigen.  Cath zal in augustus vakantietips geven via Nieuws van Eén. Ook zal ze de BVN-award uitreiken aan het meest bekeken Vlaamse programma in het buitenland. En binnenkort krijgt Cath haar eigen pagina op de BVN-site. Cath Luyten is ook te gast in Villa Vanthilt om haar rol toe te lichten. Als ze voor Vlaanderen vakantieland in het buitenland is, zal ze BVN promoten bij Vlaamse vakantiegangers.
BVN staat voor “het beste van Vlaanderen en Nederland” en is de publieke Nederlandstalige televisiezender in het buitenland. BVN en Cath Luyten zijn wereldwijd 24 uur per dag gratis te ontvangen via satelliet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten