vrijdag 17 februari 2012

Lien Van de Kelder Energiesparen doucht onder waterzak zonnedouchezak @ Bekende Vlaamse vrouwen




Lien Van de Kelder doucht graag buiten!

Bekende Vlaamse vrouw Lien Van de Kelder doucht graag met warm water. Buiten. In de zon. Zonder BH. En ze is niet alleen.

Ook Kobe Ilse, Lady Linn en enkele andere BV's outen hun voorkeur in een filmpje op het internet.

De filmpjes kaderen in een actie van het Vlaams Energie Agentschap, dat maandag haar campagne 'Kies voor groene warmte' op gang trok.

Daarvoor werden maandagochtend aan verschillende grote stations zo'n 25.000 zonnedouchezakken uitgedeeld.

Zonnedouchezakken, dat zijn zwarte bio-afbreekbare zakken die na enkele uren zonnen voor een zonverwarmde douche zorgen.

En onder zo'n zak neemt een milieubewuste BV zoals sexy Zone Stad actrice Lien Van de Kelder tegenwoordig al eens graag een douche, zo blijkt. Of althans toch voor het filmpje.

Maandag 21 juni is de langste dag van het jaar, dus ook de dag met de meeste zonuren.

Als aftrap voor de campagne deelt het Vlaams Energieagentschap (VEA) op die dag al vroeg in de ochtend 25 000 gratis ‘zonnedouchezakken’ uit in Antwerpen-Centraal, Gent Sint-Pieters en het station van Leuven.

Zonnedouchezakken zijn bioafbreekbare, zwarte zakken.

Wie ze met water vult en enkele uren in de zon hangt, geniet wat later van een aangename zonverwarmde douche. Het is een eenvoudige verwijzing naar het principe van de zonneboiler.

Verschillende bekende Vlamingen zoals Bekende Vlaamse vrouw Lien Van de Kelder, Luc De Vos, Lady Linn, Nic Balthazar, Kobe Ilsen, Low Impact Man, Lieven Scheire en Bert Gabriëls hebben zich al onder de zonnedouche gewaagd.

Hun douchefilmpjes staan op de campagnewebsite www.energiesparen.be/groenewarmte.

Op de site en in de campagnefolder vertellen ‘gezinnen uit de buurt’ welk groen verwarmingssysteem zij in huis hebben en wat dat financieel kan opbrengen.

En uiteraard is er ook informatie opgenomen over de verschillende technieken, de premies en tips die helpen om veel energie te sparen.

Van 21 juni tot 25 augustus loopt er een wedstrijd waarbij de webbezoekers die een leuke energieslogan verzinnen, een echte buitendouche kunnen winnen.

Aan pendelaars in de stations van Gent, Antwerpen-Centraal en Leuven zijn maandagochtend 25.000 "zonnedouchezakken" uitgedeeld.

Dat zijn zwarte bio-afbreekbare zakken die na enkele uren zonnen voor een zonverwarmde douche zorgen, zoals Bekende Vlaamse vrouw Lien Van de Kelder in het filmpje laat zien.

Met de stunt willen Vlaams energieminister Freya Van den Bossche (SP.A) en het Vlaams Energieagenschap (VEA) de actie "Kies voor groene warmte" op gang trekken.

Om de Europese doelstelling te halen moet tegen 2020 dertien procent van onze energie met hernieuwbare energiebronnen opgewekt worden.

Momenteel is dat in Vlaanderen drie procent. Het VEA zegt dat die doelstelling vooral bereikt moet worden door de productie van groene warmte.

"Met toepassingen zoals zonneboilers, warmtepompen of houtpelletkachels kunnen gezinnen natuurlijke warmte gebruiken voor hun sanitair en verwarming," aldus de minister.

"Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook een besparing voor de energiefactuur. De investeringen zijn op minder dan tien jaar terugverdiend, zeker als je eerst goed isoleert.

Bovendien zijn er premies en een fiscale aftrek." Volgens de minister bestaat gemiddeld 85 procent van de energiefactuur uit verwarmingskosten.

Volgens het VEA zijn er in Vlaanderen ongeveer 25.000 zonneboilers in gebruik, een duizendtal pelletketels en ongeveer 4.000 warmtepompen.

Verwacht wordt dat nieuwbouwprojecten en renovaties tegen 2020 (vrijwel) standaard met groene warmte-installaties uitgerust worden.

Studies spreken van een potentieel van 700.000 woningen met zonneboiler, 35.000 met warmtepomp en 10.000 met pelletketel tegen 2020.

Op de campagnewebsite wagen verschillende BV’s zoals Lien Van de Kelder zich onder de zonnedouche.

Lien Van de Kelder en Linn promoten de waterzak

Actrice Lien Van de Kelder en zangeres Lady Linn maken maar al te graag in een filmpje reclame voor de ‘zonnedouchezakken', de zwarte bioafbreekbare zakken die na enkele uren zonnen voor een warme douche zorgen.

In een tv-spotje neemt Bekende Vlaamse vrouw Lien Van de Kelder een ‘zakdouche' met kleren aan, Lady Linn neemt haar ‘magnificent shower' met een regenjas aan. Ook zanger Luc De Vos en presentator Kobe Ilsen zijn in een spotje te zien. Gisterochtend werden in het kader van de actie Kies voor groene warmte 25.000 zonnedouchezakken uitgedeeld in de stations van Gent, Antwerpen-Centraal en Leuven.

donderdag 9 februari 2012

Eva Daeleman, Sabine Hagedoren, Joke van de Velde en Wendy Van Wanten bloot op de ‘onbewerkte foto’ Ook getest op mensen @ Bekende Vlaamse Vrouwen


Bekende Vlaamse Vrouwen Eva Daeleman, Sabine Hagedoren, Joke van de Velde en Wendy Van Wanten samen bloot op de ‘onbewerkte foto’ van Ook getest op mensen.


In 'Ook Getest op Mensen' vraagt Eva Daeleman zich op woensdag 8 februari af waarom bijna alle foto's bewerkt worden voor ze worden gepubliceerd. Moet het altijd perfect zijn? Ze vroeg Joke van de Velde, Sabine Hagedoren en Wendy Van Wanten om samen met haar te poseren voor een groepsfoto. Hoe zien de vrouwen eruit op een onbewerkte foto? En op een bewerkte foto? Daarnaast zoekt 'Ook Getest op Mensen' uit welke middeltjes tegen kaalheid echt werken en gaat het na in hoeverre het beeld van forensisch onderzoek uit televisieseries beantwoordt aan de realiteit.

Vier bekende Vlaamse vrouwen Sabine Hagedoren, Joke van de Velde, Eva Daeleman en Wendy Van Wanten poseren 'bloot', dat wil zeggen onbewerkt, voor 'Ook Getest op Mensen'

Eva 'puur'
Eva Daeleman leest wel eens graag een modemagazine en kijkt met veel plezier naar een mooie reclameaffiche. Toch stelt ze zich de vraag waarom modellen enkel rimpelloos en met een egale huid lijken te verschijnen. Waarom worden zowat alle foto’s bewerkt vooraleer ze in magazines of op affiches terechtkomen? Volstaat een mooie foto niet meer? Moet het altijd perfect zijn?

Als reporter van 'Ook Getest op Mensen' wil Eva Daeleman het onderwerp op tafel gooien. Ze ging op zoek naar drie mooie bekende Vlaamse vrouwen die het aandurfden om samen met haar op de foto te gaan, gewoon zoals ze zijn. Joke van de Velde, Sabine Hagedoren en Wendy Van Wanten, drie dames van verschillende leeftijden, gingen in op haar vraag. Het zijn vrouwen die in het verleden al de vraag hebben gekregen of foto’s van hen digitaal mochten worden bewerkt.

Van sommigen onder hen werden foto’s ongevraagd digitaal bijgeschaafd. De vier vrouwen Sabine Hagedoren, Joke van de Velde, Eva Daeleman en Wendy Van Wanten beseffen dat ze een rolmodel zijn en willen een statement maken. Ze willen het verschil laten zien tussen hoe ze echt zijn, en hoe ze soms worden afgebeeld.

Samen op de foto
De bekende Vlaamse vrouwen Sabine Hagedoren, Joke van de Velde, Eva Daeleman en Wendy Van Wanten kregen een naturelle lichte make-up en werden professioneel belicht. Marc Drofmans maakte een groepsfoto, die 'Ook Getest op Mensen' vervolgens bezorgde aan een professionele retoucheur, die foto’s bewerkt voor magazines en reclamecampagnes. Hij bewerkte de foto en gaf de vier dames een nog 'frissere' uitstraling.

Op woensdag 8 februari legt 'Ook Getest op Mensen' de foto’s van Sabine Hagedoren, Joke van de Velde, Eva Daeleman en Wendy Van Wanten naast elkaar: de foto van hoe de vrouwen er echt uitzien, en de foto van hoe ze soms worden afgebeeld. Marcel Vanthilt haalt er enkele experts bij voor een gesprek over het bewerken van foto’s. Waarom zijn het uitgerekend de taille, de ogen, de borsten, de billen, de tanden en de rimpels die onder handen worden genomen? En wat doet de confrontatie met beelden van mooie mensen met ons zelfbeeld?

Kalende mannen
Vijf miljoen. Zoveel haarzakjes heeft een menselijk lichaam gemiddeld. Waarvan één miljoen in ons hoofd-halsgebied en honderdduizend op onze hoofdhuid. Niet min, zou je zeggen, maar toch voelt veertig procent van de veertigjarige Vlaamse mannen zich slecht door een achteruit wijkende haarlijn, of het 'Mr. Propersyndroom'. Ze kopen dan ook massaal haargroeimiddelen; van vloeistoffen, sprays en gels om op hun bol te wrijven tot pillen en poedertjes om in te nemen. Maar helpen die haargroeiproducten wel?

'Ook Getest op Mensen' neemt dermatoloog Véronique Meuleman onder de arm en laat vijf producten testen door een labo. De twee 'winnende' producten worden vervolgens op het hoofd van de broers Pieter-Paul en Ruben gesmeerd, vier maanden lang. Maar niet voor ze zich eerst aan een 'marteltest' onderwierpen.

'Ook Getest Op Mensen' over sport-bh's
Op woensdag 29 februari is 'Ook Getest Op Mensen' toe aan de laatste aflevering van het seizoen. Daarin ontdekt Marcel Vanthilt dat een goede sport-bh geen overbodige luxe is. Van een specialist wil hij verder weten of een maagverkleining een goede manier is om te vermageren en een kasteel is dan weer het perfecte decor voor een experiment over spiegelgedrag.
Kies de juiste sport-bh
Start to run, start to swim, start to tennis, start to move ... Iedereen “start” de laatste jaren op sportief vlak. Perfect, want sporten is goed voor lichaam en geest. Maar moesten de borsten van de sportende dames kunnen spreken, wat zouden zij daar dan van vinden? Van al dat op en neer 'bouncen', heen en weer schudden en gekneld zitten in een veel te smalle bh?
De trotse eigenaressen beseffen niet altijd dat een goede sport-bh onontbeerlijk is. Op korte termijn om geen pijn te hebben en op langere termijn om geen hangborsten te krijgen. Want dat zou wel eens het gevolg kunnen zijn, net alleen voor de DD cupmaten, ook voor de A-cups onder hen.
Daarom gaat 'Ook Getest Op Mensen' de borsten van Kim en Virginie wetenschappelijk 'schudden voor gebruik'. Met dokter Jan Vranckx, diensthoofd Plastische Heelkunde UZ Leuven, en dokter Ellen Jaspers van de Faculteit Bewegings- en Revalidatiewetenschappen van de KU Leuven. Om dan aan de dames de ideale bh te adviseren. Sporten was nog nooit zo comfortabel!
Was de marteling nodig? Hebben Pieter-Paul en Ruben met andere woorden effectief een weelderige haardos gekregen? Om dat te weten te komen, moeten ze in de studio opnieuw een marteltest ondergaan. Wie mooi wil zijn, moet lijden.

Een ander onderwerp naast die over de onbewerkte foto's van Sabine Hagedoren, Joke van de Velde, Eva Daeleman en Wendy Van Wanten, CSI
Vlamingen kijken massaal naar detective- en politieseries op televisie. Hoe hoger het CSI-gehalte, hoe beter, zo lijkt het wel. 'Ook Getest op Mensen' vroeg zich af of het er in de realiteit ook zo aan toe gaat bij het sporen zoeken. Dat vraagt om een test. Daarvoor heeft 'Ook Getest Op Mensen' een brasserie, een aantal spoorzoekers, enkele labonderzoekers en vier dames nodig.

Dames die voor hen gaan... koffiekletsen. Aan één tafel en op vier stoelen. 'Ook Getest op Mensen' checkt DNA-materiaal, textielvezels, vingerafdrukken en haren bij verschillende instanties: het NICC (het Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie), het GID (de Gerechtelijke Identificatiedienst van de Federale Politie) en de Wetenschappelijke en Technische Politie Mechelen.

Kunnen de forensische experts aan de hand van die parameters de juiste dame op de juiste stoel zetten? Spannend!

Zoek de zeven verschillen bij Sabine Hagedoren, Joke van de Velde, Eva Daeleman en Wendy Van Wanten, ‘Ook getest op mensen' fotoshopt BV's, magazines hebben meer schroom

Bekende Vlaamse vrouwen Sabine Hagedoren, Joke van de Velde, Eva Daeleman en Wendy Van Wanten tonen in ‘Ook getest op mensen' hoe ze er op foto uitzien mét en zonder retouches. Als protest tegen de fotoshopcultuur. Vlaamse magazines zijn naar eigen zeggen nochtans zuinig op het toverstokje dat Photoshop heet.

Eén-omroepster Eva Daeleman ergerde zich aan de stroom van ‘perfecte', bijgewerkte vrouwen in modemagazines, mannenbladen als P-Magazine en Ché en de reclameaffiches. Bij wijze van statement liet ze zich samen met Joke van de Velde, Sabine Hagedoren en Wendy Van Wanten voor ‘Ook getest op mensen' (Eén) fotograferen. De ene foto toont de vier vrouwen zoals ze zijn, naakt met lichte make-up weliswaar. De andere foto werd onder handen genomen door een professioneel retoucheur die hen ‘een frissere look' gaf. Lees: tailles werden smaller, borsten pronter, ogen groter, buikjes, billen en rimpels verdwenen.

‘Voor onze eigen modeshoots werken we soms de kleur van de foto bij, maar verder dan dat gaat het niet', zegt Katleen Miller, art director bij Feeling. Modellen digitaal verslanken doen ze dan ook niet bij Feeling. ‘Wij willen echte vrouwen tonen. Daarom kiezen we onze modellen met veel zorg. Die mogen niet te mager of te jong zijn.'

Ook foto's van gewone mensen worden niet geretoucheerd. ‘Je moet mensen tonen zoals ze zijn en in hun eigenheid laten', zegt Miller. ‘Bekende Vlamingen zoals Sabine Hagedoren, Joke van de Velde, Eva Daeleman en Wendy Van Wanten werken we evenmin bij, tenzij ze daar zelf expliciet om vragen. Bepaalde BV's vragen of ze foto's voor publicatie mogen zien en willen dan graag dat we een paar onvolmaaktheden wegwerken.'

In advertenties wordt er daarentegen wel lustig geretoucheerd, weet Miller. ‘Reclamebureaus zitten echt met een loep op de huid van die modellen. Alles moet er griezelig perfect uitzien.' Ook bij foto's van internationale sterren is Photoshop de regel. ‘Hun foto's zijn zwaar onder handen genomen', zegt Miller. ‘Als je sommige internationale sterren in het echt zou ontmoeten, zou je flink schrikken.'

Ook Elle bevestigt dat de buitenlandse foto's van internationale sterren die het modeblad koopt, stuk voor stuk bijgewerkt zijn. ‘Bij Madonna bijvoorbeeld waakt haar management er hard over dat ze er rimpelloos uitziet', zegt art director Christel Geelen.

Voor de modereportages met professionele modellen die het blad zelf organiseert, worden retouches daarentegen tot een minimum beperkt. ‘Wij willen geen Vogue zijn, waar vrouwen er soms als aliens uitzien. Een vlekje of een puistje mag weg, maar een schoonheidsvlekje blijft. De vrouwen die we tonen, moeten herkenbaar blijven voor onze lezeressen.'

Een ander verhaal bij de internationale modebeelden die Elle aankoopt. ‘Daar moeten we noodgedwongen fotoshoppen', zegt Geelen. ‘Sommige catwalkmodellen zijn immers zo mager dat we hen dikker moeten maken om hen aanvaardbaar te maken voor een Vlaams publiek. Lelijke, knokige knieën of uitstekende botten werken we dan bij. Die graatmagere modellen zijn een heel groot probleem aan het worden.'

De gemiddelde Vlaamse vrouw zelf komt daarentegen zonder veel retouches in Elle. ‘Als iemand opvallende wallen heeft, dan zullen we die nooit wegwerken, maar hoogstens verzachten. We willen onze lezeressen niet beledigen, maar een goed gevoel over zichzelf bezorgen.'

Ook maandblad Menzo, dat mannen op de cover zet, schuwt Photoshop. ‘Wij bewerken amper foto's', zegt Angélique De Weerd, art director bij Menzo. ‘Als we het toch doen, sturen we meestal de belichting bij. Bij mannen wordt sowieso weinig make-up gebruikt, dus hangt een flatterend beeld heel erg af van de fotograaf zelf en de belichting die hij gebruikt. Voor de cover worden rimpels en wallen soms heel lichtjes bijgewerkt, maar nooit op zo'n manier dat we iemands gezicht veranderen.'

Aan het lichaam wordt hoe dan ook nooit geraakt. ‘In onze rubriek “Spiernaakt”, waarin een sporter zich naakt toont, wordt zelfs geen pixel bewerkt, net omdat we een natuurlijk gespierd lichaam willen tonen. Het is ook niet nodig: de man of vrouw in kwestie is al gespierd genoeg.'

In 'Ook getest op mensen' vraagt Eva Daeleman zich op woensdag 8 februari af waarom bijna alle foto’s bewerkt worden voor ze worden gepubliceerd. Moet het altijd perfect zijn? Ze vroeg Joke van de Velde, Sabine Hagedoren en Wendy Van Wanten om samen met haar te poseren voor een groepsfoto. Hoe zien de vrouwen eruit op een onbewerkte foto? En op een bewerkte?

Eva Daeleman, bekend als 'sidechick' van Peter Van de Veire en omroepster van één, leest wel eens graag een modemagazine en kijkt met veel plezier naar een mooie reclameaffiche. Toch stelt ze zich de vraag waarom modellen enkel rimpelloos en met een egale huid lijken te verschijnen. Waarom worden zowat alle foto’s bewerkt vooraleer ze in magazines of op affiches terechtkomen? Volstaat een mooie foto niet meer? Moet het altijd perfect zijn?

Als reporter van 'Ook getest op mensen' wil Eva Daeleman het onderwerp op tafel gooien. Ze ging op zoek naar drie mooie bekende vrouwen die het aandurfden om samen met haar op de foto te gaan, gewoon zoals ze zijn. Joke van de Velde, Sabine Hagedoren en Wendy Van Wanten, drie dames van verschillende leeftijden, gingen in op haar vraag.


Uiteindelijk koos het Vlaamse publiek in de uitzending van 'Ook getest op mensen' met 65% voor de onbewerkte foto van Sabine Hagedoren, Joke van de Velde, Eva Daeleman en Wendy Van Wanten.

‘Voor Ook getest op mensen ben ik op zoek naar 3 plezante bekende vrouwen die met mij op de (onbewerkte) foto willen.’ Dat tweette Eva Daeleman vorige week. En nu heeft ze die gevonden.

De gelukkigen (?) zijn Sabine Hagedoren, Wendy Van Wanten en ex-Miss België Joke van de Velde. Het is nochtans niet zo evident om op die omroep in te gaan, want wie weet wat is Marcel Vanthilt allemaal van plan met die ‘onbewerkte foto’.

Bekende Vlaamse vrouwen weervrouw Sabine Hagedoren, zangeres Wendy Van Wanten, ex-miss België Joke van de Velde en omroepster Eva Daeleman hebben zich laten 'bewerken' voor 'Ook getest op mensen'. Ze willen ons doen nadenken over de zin en vooral de onzin van bijgewerkte foto's.

Proefkonijn Eva Daeleman (21) ging voor Ook getest op mensen op de foto met Sabine Hagedoren (43), Wendy Van Wanten (52) en Joke van de Velde (32). Die vrouwen kregen al eerder de vraag of hun portretten digitaal bijgewerkt mochten worden. Soms gebeurde dat zelfs ongevraagd. De vier dames kregen een natuurlijke make-up en werden gefotografeerd. Die foto's werden bewerkt door een professional die de dames een 'frissere' uitstraling gaf. Marcel Vanthilt legt de 'echte' foto's naast de bewerkte en vraagt zich af wat beter is.

Wie de vóór en ná-foto's bekijkt, zal zien dat vooral het gezicht van Joke van de Velde behoorlijk is bijgewerkt. 'Die shoot was een nogal jolige bedoening en op veel foto's sta ik met half dichtgeknepen ogen van het lachen', zegt Joke. 'Ze hebben dan maar meteen een heel drastische ingreep gedaan en mijn hoofd van een andere foto geknipt. Ik vind dat wegwerken van buikjes en rimpels absoluut niet nodig. Wendy van Wanten en Sabine Hagedoren zijn toch prachtvrouwen?'

Ook Wendy Van Wanten heeft het niet zo begrepen op digitale retouches. 'Zelf heb ik niet zoveel verschil gezien, maar het viel Frans meteen op dat mijn poepke veranderd was. In mijn tijd bestond dat niet. Als ze overal gaan gommen en gladmaken, zie je er aan het eind als een robot uit.'

Wendy Van Wanten (Oostende, 6 februari 1960), pseudoniem van Iris Vandenkerckhove, is een Vlaams model, zangeres en televisiepersoonlijkheid.

Wendy van Wanten begon haar carrière als model bij een Leuvens modellenbureau. Ze verscheen in onder meer Elle, Vogue, Burda, Flair en The American New Look. Ze heeft opdrachten afgewerkt in Parijs, Düsseldorf, Amsterdam, de Bahama's en in Arizona (Verenigde Staten).

In 1986 werd ze winnaar van de Baccara-beker als Iris in het team van Johan Verminnen met het nummer If I could only....

Wendy Van Wanten werd vooral bekend van het programma De PinUp Club, waarin ze als Wendy Van Wanten de brievenrubriek presenteerde, vaak naakt met ontblote borsten.

In 2006 was Wendy Van Wanten het onderwerp van het televisieprogramma Wie wordt de man van Wendy bij vtm. Hier heeft ze haar partner gevonden, Frans Vancoppenolle, die ook haar manager geworden is. Later waren zij samen te zien in de docusoap Wendy & Verwanten bij vtm.

Joke van de Velde (Gent, 28 december 1979) is een Belgisch model en presentatrice. Van de Velde was Miss België in 2000. Ze nam in 2000 eveneens deel aan de Miss World en Miss Univers verkiezingen.

Joke van de Velde volgde op school moderne talen-wetenschappen en volgde daarna nog een specialisatie in Nederlands, Frans, Engels en Duits en volgde studie kleuterleidster. In 2000 werd ze Miss België, waarna ze zich uitgebreider kon toeleggen op modellen- en presentatiewerk.

Joke van de Velde verscheen in bikini en badpak in verschillende bladen zoals Ché, P-Magazine, Menzo en Maxim. Ze werkte ook als styliste voor bladen als Flair, Story en Maxim.Daarnaast verscheen ze ook af en toe in televisieprogramma's. In 2001 verscheen ze al in Big Brother VIPS. In 2006 nam ze deel aan het programma Stanley's Route, waarin ze de finale haalde. Had een gastrol in FC De Kampioenen en in de politieserie Witse In 2008 was ze te zien als bokser in de videoclip van "Longface" van Tom Helsen. In 2010 presenteerde ze op 2BE De Pokerkampioen van Vlaanderen en nam ze deel aan het programma MasterChef. Vanaf 2007 stond ze in voor de organisatie van Miss Oost-Vlaanderen, de preselectie van Miss België in Oost-Vlaanderen en vanaf 2010 ook voor de organisatie van Miss West-Vlaanderen.

Sabine Hagedoren (Bornem, 1968) is een Belgische weervrouw die werkt voor de Vlaamse zenders van de VRT.

Sabine Hagedoren is afgestudeerd als licentiaat scheikunde aan de voormalige Universitaire Instelling Antwerpen (UIA). Zeven jaar lang was ze lerares wetenschappen in het secundair onderwijs. Toen Bob De Richter en Peggy De Meyer stopten met het weerbericht op één, kwam er plaats voor een nieuweling en Sabine werd na een sollicitatie aanvaard. In 1997 gaf Sabine Hagedoren haar baan als lerares op om voltijds weervrouw te worden. Later presenteerde ze diverse programma’s waaronder het consumentenprogramma 'Klant en Klaar' en Vlaanderen Vakantieland.

Sabine Hagedoren is getrouwd en heeft twee kinderen.